top of page

איפור לעור בוגר


קודם כל הבהרה: כשמדברים על "עור בוגר" אין הכוונה לזקנה מקומטת בת 90... עור בוגר יכול להיות גם עור של צעירה בת 30 שסימני הגיל התחילו להופיע בו: כתמי פיגמנטציה מהשמש או ההיריון, קמטוטים מתחת לעיניים. התחושה שמתקבלת היא שהעור כבר לא אלסטי כפי שהוא היה, בעונת החורף הוא מתייבש מהר יותר מבעבר והוא דורש לחות והזנה גם בקיץ.


נשמע לך מוכר?

זה לא אומר שהזדקנת, חלילה... זה רק אומר שצריך להשקיע מחשבה באופן שבו תניחי את האיפור על הפנים :)



אז איך נאפר עור בוגר:

ראשית, נתחיל בהזנת העור. עוד בטרם הנחת המייקאפ, יש להזין את העור בסרום, קרם עיניים וקרם לחות. העור נוטה להתייבש מהר יותר ולכן הוא "שותה" את מה שמורחים עליו. אם תניחי את המייקאפ ישירות – הוא יספוג אליו את המייקאפ. בנוסף, המרקם של המייקאפ יראה טוב יותר אם תניחי אותו על עור מוזן בלחות.

את המייקאפ יש להתאים כמובן לסוג העור. אם התחושה שלך אחרי מריחת המייקאפ היא שהעור נראה יבש או סדוק – כנראה שהמייקאפ כבר לא מתאים לסוג העור שלך. בדרך כלל, המייקאפים העמידים ביותר מבוססים על סיליקון ופחות מתלבשים על עור בוגר באופן מחמיא כי הם מתאימים יותר לעור שמן/מעורב. ניתן למצוא מייקאפים טובים ועמידים שנותנים מענה לעור בוגר.


השימוש בפודרה יעשה במקומות החלקים יותר בפנים. היכן שמתחילים להיווצר קמטוטים (למשל בזויות העיניים ומתחתן) כדאי להימנע משימוש בפודרה, שכן היא נוטה לייבש ולהיכנס בקמטוטים וכך להבליט אותם.


הסומק כמו תמיד בגוון ורדרד או אפרסק והעיקר שיתקבל מראה רענן. בשום אופן לא להשתמש בצבע כהה היכן שצריך להניח את הסומק! הצבע הכהה נועד רק להצללות ולהדגשת עצמות הלחיים.


גם השימוש בצלליות יעשה בהתאם למידת הקמטוטים בעפעף. ככל שהעפעף מקומט – נמנע מצלליות אבקה מבריקות ונשתמש בצלליות אבן בגוון מאט. גם כאן – השימוש באבקה מבריקה יבליט יותר את הקמטים ויצור מראה שאינו מחמיא לעין.


מומלץ מאוד לתחום את העיניים באיילינר (עדיפות לאיילינר על בסיס צללית או ג'ל) גם בעפעף העליון וגם בתחתון. התיחום נותן מסגרת לעיניים ובא לכסות על העדר צפיפות הריסים כפי שהיו בעבר.


המסקרה נשארת בגדר חובה תמיד. היא תורמת למראה פתוח של העין ומדגישה את הריסים, בעיקר כשהם כבר לא מלאים כפי שהיו בעבר.


את הגבות כדאי למלא בצללית בצבע השיער, מה שיתן מראה רך וטבעי לגבות.


והדגש האחרון: השפתיים. מומלץ מאוד לתחום את השפתיים עם תוחם משתי סיבות:

1. התוחם מונע את זליגת השפתון מהשפתיים, בעיקר במצבים שכבר נוצרים קמטים באזור השפתיים!

2. התוחם תורם לעמידות השפתון שמעליו ותמיד נשאר גוון של צבע על השפתיים.

את השפתון אני ממליצה לבחור בצבע בגוון בינוני ובשום אופן לא בהיר מידי! הצבעים הבהירים פחות מחמיאים ככל שמתבגרים:)



מאחלת לך שתישארי יפה לנצח!





ניווט מהיר

bottom of page